måndag 9 augusti 2010

Apropå Ravelry

Jag måste bara berätta en sak som hände igår apropå Ravelry, den gigantiska internet-gruppen jag pratade lite om igår (för de som var kvar på eftermiddan). Ravelry har alltså mer än 4000 svenska medlemmar, en halv miljon medlemmar över hela världen. Och det är gratis att vara med.
Jag är med i en diskussionsgrupp där det pratas om det mesta, på engelska, och där de som är med tycker om de underbara garnerna från Posh yarns.
I en av diskussionstrådarna pratas det om stickning av en sjal som heter Galathea. Mönstret är på engelska, inte gratis, men köpes enkelt direkt inifrån Ravelry (och dessutom kan man alltid få förklaring på svenska eftersom Åsa som gjort mönstret visserligen bor i England men dock är svensk). Jag har inte börjat på min sjal än, men det har många andra gjort. Igår var det en halvfärdig sjal, i mörk blå/röd/lila, med pärlor längs kanterna, som jag kommenterade. Samt glatt sa att det var absolut min färg. Det tog 30 sekunder så fick jag ett personligt meddelande på Ravelry som frågade om jag verkligen var intresserad av att få den som försenad födelsedagspresent. Klart jag är!! Så nu ska jag få den. Från en kvinna i England. Som jag aldrig träffat på riktigt utan bara diskuterat med på nätet. Fantastiskt eller hur??!
En helt otrolig present tycker jag!

Alla grupper på Ravelry är förstås inte lika intensiva, men behövs det mer reklam för denna web-site?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar